TOP termékek

A több mint 50 éve alapított Sipom az egyik első Olasz társaság volt, amely professzionális tisztítószerek gyártására és forgalmazására szakosodott, és az évek során különösen az autóiparra és az ipari speciális termékek ágazatára szakosodott.

Autóápolás Blog

Útmutató: Automata jármű elvitele az autómosóba

SIPOM Admin
2021.12.19 15:41
Útmutató:  Automata jármű elvitele az autómosóba

Sok automata jármű tulajdonosa felteszi magának a következő kérdést: Hogyan tudok behajtani az autómosóba automatával? Ebben a cikkben minden fontos információt megtudhat erről a témáról, és tanulhat

Autómosóként milyen kötelezettségei vannak az ügyfelek tájékoztatására és hogyan segíthet ezzel elkerülni a baleseteket és az autómosó sérüléseit.

Az autómosóba való belépéskor az automata sebességváltóval szerelt járműveknél általában a következő figyelmeztetés jelenik meg: „Tegye üresbe az  automata váltókart 'N” állásba, állítsa le a motort, ne kormányozzon,és  ne fékezzen. "

 

Ezek az utasítások azonban már nem vonatkoznak az újabb generációs automata járművekre. Ez az automatikus rögzítő féknek köszönhető, amelyet sok új járműbe szereltek be. Ez másképp működik, mint a hagyományos kézifék, mert a motor leállítása után azonnal működésbe lép. Egy szállítószalagos autómosóban emiatt a fék blokkolja a kerekeket, és az autó kicsúszhat az automata szállítólánc rendszerből.

 

A következmények költséges károkat okoznak a járműben és magában az autómosóban is – a legrosszabb esetben az autó megállítja az egész autómosót, és az azt követő járművek egymásba ütköznek.

 

Amit sokan nem tudnak: Autómosóként kötelessége tájékoztatni vásárlóit ezekről a lehetséges veszélyekről!

 

Az autómosóknak fel kell hívniuk a vásárlókat a veszélyekre

Az üzemeltetőknek figyelmeztetniük kell, hogy egyes automata járműveknél a gyújtást be kell kapcsolni a mosási folyamat során, hogy megakadályozzák a rögzítőfék bekapcsolását.

 

Ezen adatok hiányában az üzemeltető felelős az okozott károkért!

 

Ezért a felelősség elkerülése érdekében célszerű a jelzőtáblákat szükség esetén cserélni.

 

A következő témakörben megismerheti az automata járművekben előforduló lehetséges károkat és azok elkerülését.

 

Tippek az autómosón való áthajtáshoz automatával

Ha automata autóval behajt az autómosóba, a károk túlnyomó többsége két kritikus ponton következik be: behajtáskor és kihajtáskor.

Behajtás az autómosóba: A rögzítőféket ki kell kapcsolni.

Az autómosóba való behajtáskor a következő pontokat kell figyelembe venni, amint a jármű eléri a szállítólánc kezdetét.

- A sebességváltó N állásban

- Motor kikapcsolva

Most két lehetőség van arra, hogy egy automata jármű automatikus rögzítőfékje – típustól és évjárattól függően – hogyan reagálhat:

 

  1. eset: Az automatikus rögzítőfék bekapcsol, ha a motort leállítják (általában az utastérben lévő világító P szimbólumról ismerhető fel).

 

Ebben az esetben a gyújtást vissza kell kapcsolni, és mindaddig bekapcsolva kell tartani, amíg az autó áthalad az autómosón, hogy a rögzítőfék ne blokkolja az autómosó szállítóláncát.

  1. eset: Az automatikus rögzítőfék nem kapcsol be, amint a motort leállítják.

 

Ebben az esetben nem kell többet tenni.

Alternatív megoldásként a jármű „Auto Hold” funkciója kikapcsolható, mielőtt behajt az autómosóba. Mosás után azonnal újra kell aktiválni, mert jelentősen hozzájárul a közlekedésbiztonsághoz.

Kihajtás: Hogyan lehet biztonságosan kilépni a szállítóláncról.

Ismét két lehetőség van, amelyek eltérő megközelítést igényelnek.

  1. eset: A jármű teljesen levált a szállítóláncról.

Általában akkor lehet érezni egy kis lökést, amikor a szállítólánc elengedte a jármű hátsó kerekeit. Ezenkívül vizuális jelzés jelenik meg zöld közlekedési lámpa, hang vagy rögzített közlemény formájában. A sofőr ezután kiválaszthatja a „D”-t, és kihajthat az autómosóból.

  1. eset: A kilépési jelzés megjelenik, de a kerekek még mindig a szállítószalagban vannak.

Az automata autóknál általában enyhén meg kell nyomni a féket, hogy elindulhassanak. A probléma: Autómosóban a futószalag fékezése nem megengedett, és kárt okozhat. Ezért a pedált csak nagyon finoman érintse meg, tegye közvetlenül a „D” fokozatba, és induljon el a járművel.

További tippek a sérülések elkerülésére

A modern autók számos automatikus vezérlőrendszerrel rendelkeznek, amelyek nagyon hasznosak, de problémákat okozhatnak az autómosóban. Ezek mind az automata, mind a kézi sebességváltós járművekre vonatkoznak.

 

Automatikus start-stop: A lényeg, hogy ne fékezzen!

 

A legtöbb automata jármű rendelkezik automatikus start-stop rendszerrel. De ez csak a fék benyomásakor  aktiválódik. Ezt azonban általában kerülni kell a szállítószalagos autómosóknál.

 

Néha az automatikus start-stop rendszer is aktiválódik egy idő után "N" állásban. Ezért ajánlatos teljesen kikapcsolni, mielőtt behajt az autómosóba.

 

Kapcsolja ki az esőérzékelőt

 

Általában hasznos funkció, az autómosóban ki kell kapcsolni, különösen, ha járó motor mellett haladunk át az autómosón. Ellenkező esetben a jármű ablaktörlő lapátjai megsérülhetnek.

 

Kapcsolja ki a parkolóérzékelőket

 

Ezek az első és hátsó érzékelők észlelik a lehetséges akadály-t